Eilen sitten sain itteni raahattua viimein pellolle (jälkihän siis ei kuulu mun henkilökohtaisiin lempitreenilajeihin) tekemään Tinkalle jäljen alkeita.

Pellolla oli noin 10-senttistä heinää, joten mun askeleet näkyi aika hyvin, joka askelelle nami ja kävelin enemmän jalat linjassa kun viimeksi, silloinhan Tinka tuppasi skippaamaan joka toisen askeleen. Tein noin 45-50 askelta pitkän jäljen. Vanhenemisen aikana käytiin ison tien varrelle opettelemassa sitä, että autoja ei jahdata/paimenneta. Menikin aika hyvin, muutaman auton (ja kiellon) jälkeen jo katsoi mua kun auto tuli vastaan :-) Ihan ku ois pyytäny lupaa - pliis saanksmä.... Anny....Jooko....

No, jälki meni hyvin, en ottanut lähtöä tarpeeksi rauhallisesti, tai siis en vaatinut koiraa rauhoittumaan alussa, se tiesi että ollaan menossa tekemään jotain ja suunnilleen raahas mut perässään pellolle nelivetoa. Eli alku rauhallisemmin ens kerralla. Itse jälki meni hyvin kun homma upposi, kolmelta askelelta sain kerätä namit pois, muuten meni joka askeleen. Kävelin tällä kertaa ihan Tinkan vierellä niin sain sen pidettyä hötkyilemästä sivusuuntaan. Lopetettiin muutamaa askelta ennen loppua.

Olen ihan tyytyväinen treeniin näin yleisesti ottaen, mun pitää vaan miettiä ja toteuttaa jokin alkurutiini aina, esim. voisin laittaa koiran istumaan metrin ennen jälkeä ja siitä sitten rauhoittumisen jälkeen aloitetaan.