Jossun ja Sannan kanssa hakuilemassa. Miten taas sattuikin satamaan, vaikka on ollut niin kuivaa viime aikoina - vitsivitsi ;D

Otin Tinkalle (yllättäin taas) rullailmaisua... Neljä äijää, eka umpparissa ovi raollaan. Irtorullat. Kaikilla oli ottanut rullan maalimieheltä tosi hyvin ja näytöllekin lähti (parista ohjaajan kämmistä huolimatta) hienosti. Tällä kertaa en vaatinut tulemaan sivulle ennen lähetystä, olen päättänyt vähän nopeuttaa palkalle pääsyä ja se tuntuu toimivan hyvin.

Ongelmana on edelleen rullan tuonti mulle asti. Kokeilin myös Soilen (kiitos Soile!) neuvon mukaan että en edes katso koiraa kun se tuo rullaa, ja se vähän paransi tilannetta -ehkä... Annoin myös namin (ja pienet kehut kun sain rullan käteeni). Ekalla ilmaisulla T melkein lähti takaisin maalimiehelle rulla suussa???! Analysoitiin siinä sitten tilannetta ja Sannan ehdotuksesta ensi kerralla tehdään rullan tuonnista kiva leikki. Mä kun olen oppinut olemaan niin eleetön ja läpinäkyvä hakutreeneissä (maalimiehet on SE JUTTU eikä mamma), Tinka vähän väistää mua, ei halua tuoda mulle rullaa... Eli ensi kerralla kun Tinka tuo rullaa, menenkin vähän pakoon ja usutan neitiä tuomaan rullan mulle, nopea pois ottaminen ja palkaksi näytölle ripeästi. Ja mun pitää itsekin muistaa kehua koiraa siellä maalimiehellä....

Sitten esineruutua, leveys noin 14-30m ja syvyyttä ainakin 50m. Viisi esinettä, tuotin Tinkalla kaikki, koska neiti rakastaa esineruutua, menee hienosti nenä auki ja tekee töitä koko ajan. Eikä edes väsähtänyt yhtään. Ainoa ongelma on ruudusta lähteminen, jos aiemmat koiratkin on sen tehneet, mutta tavallaanhan ruutu on silloin tallattu yli. Viimeinen esine tuotti vähän tuskaa, neiti oli aika varma että on etsinyt koko ruudun, joten otin sen leikkinä, "kumpi ehtii ensin viimeiselle", ja Tinksu oli ihan innoissaan kun löysi esineen ennen mua, eli jäi hyvä fiilis. Kivat treenit, kiitos Jossu ja Sanna!

Lisäksi eilen käytiin yli tunnin pyörälenkillä, Tinka oli mulla koko ajan irti ja mentiin lujaa. Olen käyttänyt samaa käskyä kuin muutenkin lenkillä (ja hakumetsässä), eli "mukana" tarkoittaa rinnalla olemista, toimii loistavasti pyöräillessäkin, tulee viereen juoksemaan (sillä Frolicilla mikä tipahtaa taskusta ei ole mitään tekemistä sen kanssa...).

Meidän uuden asunnon lähellä Lielahdessa on Barffi.net, mistä olen hakenut nyt Tinkalle ruokia, ajattelin alkaa syötellä vähän luonnonmukaisempaa ravintoa koiralle. Raakoja luita ja lihaahan Tinka on saanut aina nappuloiden lisäksi. Tinka ainakin tuntuu tykkäävän. Mitään allergiaa tai muuta syytä tähän ei ole, mutta funtsin, että jos itse olisin koira, söisin varmaan mielummin jotain muuta kun nappuloita aina ja ikuisesti. Nappulat tulee edelleen pysymään ruokavaliossa, mutta saadaanpa vähän vaihtelua niiden lisäksi. Eli ei mitään äärilaitabarffia, ihan vaan hieman luonnollisempaa ruokaa koiralle nappuloiden lisäksi. Kerron sitten joskus kuulumisia, huomaako mitään muutosta pelkän Jahti&Vahdin syömiseen.