Päätin sitten tänään töissä yhtäkkiä, että kun on noin ihana ilma, mennään Tinkan kanssa metsään treenailemaan EK-juttuja. Printtasin netistä Ek:n lajit ja ei muuta kun koira autoon kun tulin töistä kotiin. Tallasin ensin jäljen, noin 100m ja 6 keppiä. Jälkimerkit jäi kotiin, joten pakko luottaa koiraan. Jälkeä onkin treenattu tasan kerran tänä vuonna muistaakseni J Jätin jäljen vähän vanhentumaan ja tallasin tarkkuusruudun, noin 2x2m ja laitoin sinne ponnarikumianauhan (sattui löytymään autosta).<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Sitten Tinka autosta ja tarkkuusruutuun. Osoitin maata ruudun reunalla ja sanoin "Missä". Tinka lähti nenä maassa etsimään, hienosti tajusi missä tallattu alue loppui, kerran käskin takaisin ruutuun. Löysi hiuslenkin ja toi mulle. Palkkana maksalaatikkoa ja pallon heittelyä. Ahne ohjaaja halusi ottaa vielä toisen vaikeamman treenin, laittoi koiran istumaan muutaman metrin päähän ja haki autosta kolikon. Tinka näki että laitoin ruutuun jotain. Sitten taas lähetys samalla lailla ja kolikko löytyi. Se oli vähän outo pitää suussa ja T tiputti sen kaksi kertaa, mutta nosti uudestaan ja toi mulle loppujen lopuksi. Pallopalkka. Pitää muistaa tuo maahan osoittaminen, sillä aluksi Tinka oli selvästi lähdössä esineruutuun lujaa.

 

Sitten neiti vähäksi aikaa autoon ja ajettiin jälki. Vähän meni siksakkia jäljen päällä mutta ihmeekseni kaikki kepit nousi. Tosin yhdessä vaiheessa oli nostanut kepin suuhunsa ja jatkoi jäljestämistä kunnes tajusin katsoa mitä tapahtuu. Ruokapalkka ei riitä kepeistä, eli palkkasin pallolla, sen jälkeen kepit tuotiin mulle asti (tosin piti vahvistaa käskyllä). Ajoi viimeisen kepin yli mutta palasi noin metrin päästä takaisin. Minä en ollut enää edes varma ollaanko jäljellä… Oltiin me. Ens kerralla vois muistaa ottaa valjaat ja jälkimerkit mukaan. Ja liinan?

 

Vielä esineruutu, tallasin 20x50 kaistaleen ja vein sinne 3 esinettä, jotka kaikki nostatin. Kiva pikku treeni. Sitten mentiin lenkille. Pudotettua esinettä unohtui kokeilla, mutta sitä mä olen aina välillä talvella tehnyt lenkillä ihan mielen virkistykseksi. Ei kai sitä kaikkea voi aina muistaajaksaaehtiä?

Lopuksi vielä ampumista samalla kun heittelin palloa, ei reaktiota edes takasin mulle päin tullessa.