Oltiin Jossun kanssa treenaamassa viestiä. Pakko saada ongelma selvitettyä ja mielellään korjattua ennen koetta. Ja taisihan se selvitä. Tehtiin helppo treeni että saadaan varmasti onnistumisia.

Otin koirat, Jossu jäi pelailemaan yksinään jalkapallolla A-pisteeseen (koirat oli tosi täpinöissään) ja etenin noin 200m, sitten lähetin, ensin Kalevi ja sitten Tinka. Molemmat lähti hyvin (Kaleville osui taas häiriökoira matkalle). Päästyään perille Tinka oli lähtenyt jalkapallon perään mutta ei edes ottanut sitä suuhunsa, sitten vähän maistanut maksamakkaraa ja ollut lähdössä takaisin mun luo, oli jopa piipannut (Tinka ei juuri koskaan piippaa). Sitten siirryin reilu 100m ja Jossu läehtti koirat mun luo. Takaisinlähetyksessä Tinka tuli lujaa mun luo, palkka + kehut ja puuhun kiinni, mihin rentoutui heti odottelemaan. Kalevi tuli hieman kiertotietä mutta löysi kuitenkin hienosti jäljen ja perille.

Lähetin Kalevin ensin Jossun luo ja Tinkan melko nopeasti perään. Neiti palasi takaisin. Lähetin uudestaan ja meni Jossulle, missä oli spesiaalipalkkana lasagnea (Tinkan lempparia, vielä lämmitettynä). Mä tulin mahdollisimman nopeasti takaisin A-pisteeseen ja lauma oli koossa.

Eli siis ongelma on nyt sitten todennettu. Tinkan on vaikea jättää mua metsään.... Mun koirani, joka haluaa jäädä porukoitten sohvalle makaamaan kun mä lähden sieltä? Mun koirani, joka lähtee pihan pikkupoikien kanssa lenkille ikävöimättä mua yhtään? Voi olla, että syynä on se, että mä liikun sieltä B-pisteestä, neitille tulee hätä kun yritän karata. Eli nyt vaan vahvistetaan sitä, että Jossulla on superspessupalkkaa ja että mä tulen takaisin, en katoa. Mietittiin myös sitä, että mä jäisin A-pisteeseen ja Jossu menis Tinkalle aina B:ksi, niin että mä pysyn aina paikallaan. En tiedä ehditäänkö vahvistaa sitä ennen koetta tarpeeksi.... Pitää suunnitella ens treeni huolella, että ongelmasta päästään yli ja voidaan mennä kokeeseen luottavaisin mielin.