Tällä viikolla on tottisteltu ja tänään oli hakutreenit (treenasin Ollin ohjaamista ens lauantain kisaa varten) ja sitten otettiin vielä perään viestitreenit Jossun kanssa. En treenaa nyt hakua ennen viestikoetta Tinkan kanssa, ihan vaan varmuudeksi.

Viesti meni taas ihan pyllylleen: lähdin B:lle Kalevin ja Tinkan kanssa (Jossu näytti lasagnepurkkia molemmille ja sitten menoks). Kuljin tosi suoraan 500m ja sitten lähetys. Tinka oli jo menossa kovasti, joten lähetin sen ekaksi. Neiti lähti hienosti, mutta palasi takaisin, veikkaisin että se kävi reilu puolessavälissä. Yritin lähettää uudelleen, mutta eteni 100m ja palasi, kolmannella yrityksellä se meni ojalle juomaan. Laitoin sen sitten puuhun kiinni, ettei palais käämit. Kalevi lähti hienosti Jossulle ja meni lujaa. Yritin vielä lähettää Tinkaa, mutta ei. Se ei ole edes epävarma tai mitään, se vaan ei lähde.

Sovittiin sitten, että Jossu lähettää Kalevin takas, että saadaan ees sille jonkinlainen treeni. Kalevi tuli hienosti. Sitten lähetin sisarukset Jossulle niin, että Kalevi ensin, sitten Tinka imuun perään, kun kalevi oli hävinnyt näkyvistä. Saapuivatkin Jossulle rinta rinnan, mutta syötyään palakn Tinka karkasi takaisin mun luo enennkuin Jossu sai sen kiinni. Mä olin jo tiedon saatuani, että koirat tuli perille, lähtenyt käveleen kohti A-pistettä, joten Tinka tuli mua vastaan onnellisena. Juotin ja palkkasin sen ja yritin lähettää Jossulle. Ei lähe, lähti just niin kauas ettei nähnyt mua enää ja palasi. Mentiin niin jonkun matkaa A:ta kohti, kunnes luovutin ja otin koiran kiinni.

Laitoin koiran autoon ja tehtiin suunnitelma B. Mä halusin tietää mikä ongelma on. Eli tehtiin vauvatreeni Tinkalle. Otin sen remmiin ja käveltiin 30m ja lähtetin Jossulle. Meni lujaa ja Jossu palkkasi, mutta kun aloin kävellä eteenpäin, se meni rauhattomaksi ja vaan vilkuili mun perään, ei edes syönyt lasagnea (ja sillä oli NÄLKÄ). Sama uudestaan, eli lähetys mulle ja takas Jossulle. Taas meni TOSI levottomaksi kun lähdin liikkumaan. Lopetettiin treeni niin, että Jossu palkkaili ja mä palasin niiden luo, lauma koossa.

Eli siis ongelma on se nyt todennäköisesti, että Tinkan mielestä viestissä on kyse siitä, että mä vien sen metsään, lähetän Jossulle - ja katoan (tai ainakin yritän). Huomenna uusi treeni, kokeillaan sitä, että Jossu etenee B:lle Tinkan kanssa ja mä olen viestin ankkuri, joka pysyy samassa paikassa, kun taas Jossu on se katoava tyyppi jota pitää etsiä aina kun on käynyt mun luona siinä samassa paikassa mihin mut on jätettykin. Kokeillaan. Jos huominen treeni menee persiilleen, perun kokeen. En viitsi ajaa Tikkakoskelle asti toteamaan, että meillä on viestiongelma. Raporttia seuraa.