Lauantaina Lahdessa Tanjan, Tiian ja Pian kanssa hakuilemassa. Ekat hakutreenit tämän vuoden puolella, vähän jännitti, miten opit on muistissa. Rata oli rankka, kun painavaa suojalunta oli Tinkaa mahaan asti. 

Rata:

- oikeassa etukulmassa äijä (irtorulla, pallopalkka), sitten tyhjä toiseen etukulmaan

- oikealle L-pisto, äijä (irtorulla, pallopalkka), huusin koiraa kuten tyhjältä pistolta

- vasemmalle tyhjä, oikealle tyhjä ja vasemmalla takakulmassa äijä (irtorulla, pallopalkka)

Yhteenveto:

rullan tuontia mulle haluan edelleen vahvistaa, viimeisellä äijällä juoksi taas mun ohi rullan kanssa. Näytölle lähdöt muuten hyviä, paitsi viimeiselle lähtiessä pysähtyi haukkaamaan lunta janoonsa. maalimies sitten taputti että T sai itse jatkaa matkaa ilman uutta "Näytä"-käskyä. Roikuin kaikilla näytöillä noin puoleenväliin matkaa liinassa antaen vähän jarrua, että neiti oppii, että olen siellä painona. Tanja antoi neuvon, että mun pitää tehdä myös erilaisia juttuja, kuten simuloida kaatumista (isompi nykäisy), jolloin maalimies voisi lähteä pakenemaan, näin vahvistaen koiralle sitä, että ohjaajan toilailuista huolimatta näytöllä mennään perille asti aina. Ja sehän on ERITTÄIN todennäköistä, että olen kokeessa naamallani. Meillä on siis buukattu hakukoe Ylöjärvelle 16.5. Tällä tietoa sinne mennään.

Nyt sitten pitäis saada treeniä alle ja kiintorulla käyttöön pian. Aion kiintorullan käyttöönoton jälkeen alkaa myös sillointällöin antaa koiralle suorapalkkoja maalimiehellä, näin ajattelin varmistaa sen, että neiti käy aina maalimielellä.