Tänään hakukokeessa Ylöjärvellä "kotikentällä". Olin jo melko varma, etten mene koko kokeeseen, kun ei olla päästy treenaamaan hakua pitkään aikaan ja edelliskerralla Tinka koki palkkaamattomat maalimiehet hämmentäviksi.

Mutta himokisaajan luonne voitti, päätin viikolla, että jos siskontytöt auttaa lauantaina treenailemaan, meen kokeilemaan. Hain Tinkan eilen (se oli siis viikon äidillä ja iskällä siskontyttöjen kaverina syysloman ajan), otettiin pikainen hakutreeni mettässä, yks esine tallaamattomalla pellolla ja kotimatkalla kävin vielä Niihamassa ottamassa estenoudot ja eteenmenon.

Me jäätiin kokeessa ensin kentälle tottikseen ja esineruutuun, tottis meni hyvin muuten, paitsi edelleen pomppi seuraamisessa, meni istumaan seisomisessa ja eteenmenossa yritti varastaa.

Tuomari tykkäsi meidän innokkaasta ja vauhdikkaasta tottiksesta, pisteet 92. Lisäksi paikallaanmakuun maahanmenossa (oltiin ensin paikallaanmakuussa) Tinka oli outo, karkasi kun käskin maahan ja olis ihan pelokkaan ja hakatun oloinen, ei oikein olis tullut takaisin? Pitää muistaa treenata välillä niinkin, että mennään ensin, ennen palkkaa tai mitään, paikalleenmakuuseen, eipä oo sitäkään koskaan tehty. Kisakokemus kasvaa. Lisäksi kisakokemuksen karttuessa olen oppinut, että en juurikaan taputtele koiraa liikkeiden välillä kokeessa (kun en sitä muutenkaan tee), se vaan saa pomppo-otuksen odottamaan palloa, nyt vaan rauhallisesti kehuin ja sit jatkettiin suorittamista. Ja hyvin se sit näköjään meni.

Esineruutu oli täydellinen, Tinka etsi hienosti ja toi esineet heti mulle, aikaa kului 1 minuutti. Täydet 30 pistettä.

Maasto olikin sitten haasteellisempi. Hieno alku, mutta sitten se olikin alamäkeä. Ekalla ilmaisulla tiputti rullan matkalla, mutta onneksi otti sen taas suuhun ennen mun luo tuloa. Tokalla tiputti rullan liian aikaisin, muutamaa metriä ennen mua. Ja sit mä taputin sitä maalimiehellä ennenkuin se nousi piilosta, mikä on virhe, pisteitä tippui. Sitten teki valeen, tuli oikealta rulla suussa ja sit lähti näytölle vasemmalle, mä ilmoitin, että taisi olla vale... Lähetin sit sen kuitenkin vasemmalle, kun aattelin, että siellä se äijä varmaan piileksii ja tuli rullan kanssa ja kaikki meni hyvin, huh. Arvostelussa pisteitä lähti ilmaisuista ja tietty siitä valeesta, kehuja saatiin reippaasta tyylistä risteillä. 151 pistettä.

Lopputulema ykköstulos 273 pistettä, ykköstulos, luokkavoitto, HK2-koulari  ja taas pokaali.

Ihana harrastuskoira mulla.